zaterdag 2 januari 2016

2. Nieuwjaarzoeteke voor mijn "Meteke"

November 2015 werd ik meter van een ontzettend lief klein meisje.
Het was liefde op het eerste gezicht! 

Ik had echter niet veel tijd om me voor te bereiden op deze toch zeer speciale dag.
Slechts enkele weken voor haar komst werd de toch wel zeer belangrijke vraag gesteld!
Het arme kind kreeg op die manier nog niets handgemaakt van meterke! 
Dutske...

Hier moest natuurlijk snel verandering in komen... Terwijl Alyssia zeer serieus haar nieuwjaarsbrief aan het inoefenen was, kroop ik goed op tijd *ahum 2 dagen op voorhand* achter de naaimachine en stikte een klein setje bij elkaar.
Een tof extra'tje voor bij de enveloppe.


Op 30 december snuisterde ik in de late namiddag rond op de webshop van Piekewieke. Een aantal kersverse soft-cactus stofjes werden in het winkelmandje geklikt. 
Op 31 december in de vroege voormiddag zaten ze al in de was, zodat ik op de allereerste dag van het nieuwe jaar aan de slag kon....

Allereerst naaide ik een grace baby jurkje in maatje 62.
Ik deed eens gek en paste het patroon lichtjes aan. Ik zette een blinde rits in en liet de knoopsluiting achterwege.
Om het poederblauwe (ja... dat bestaat!) stofje wat meer "power" te geven werkte ik het geheel af met een oranje voering.





 




Verder maakte ik nog het alombekende pamperzakje dat ik voorzag van prinses-gouden-flocklettertjes.
Het pamperzakje laat ik sluiten met behulp van kamsnaps in de flapjes.
Om het geheel af te maken voegde ik nog een tutkoordje toe. 

patroon jurkje: Grace Jurkje - Emma en Mona 
patroon pamperzakje: Pamperzakje zsonder biais - eloleo
patroon tutkoord: geen 

Buitenstof:  Oh Deer blauw Soft Cactus (Piekewieke)
Oranje katoen: Veritas
Roze stof pamperzakje: Rhytm in the rain roze Soft Cactus (Piekewieke)
Blinde rits: Veritas
Fopspeenclip: Aliexpress
Gouden Flock: Hotfix Studio

4 opmerkingen:

  1. Een heel leuk setje voor je metekindje! Dat oranje als voering is echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke creaties! Ik kocht ook al bij Pieke Wieke maar dan in real life. Wel een aanrader vond ik.

    BeantwoordenVerwijderen