woensdag 6 januari 2016

3. Tiny voedt de vogeltjes

Deze bloggende dame hier houdt van Tiny! 
En daarbij bedoel ik niet enkel de boekjes van Marcel Marlier...

Het is slechts enkele weken geleden dat ik het Tinny-patroon van Straight Grain aankocht.
Met een beetje koudwatervrees begon ik eraan.
 En waarempel! Dat ging eigenlijk nog vrij vlotjes! 

Bij deze stel ik u voor, Tinny N°3.
Ik maakte het bovenlijfje met de aangeknipte mouwtjes in maatje 18 maanden.
Mijn één-jarige haar baby-buikje kan deze maat zeker verdragen ;-).
Ik gebruikte dit keer een cirkelrok. Al denk ik stiekem dat ik een grotere fan ben van de rimpel-variant. Om het geheel op te smukken voegde ik een peterpan kraagje en de flapzakjes toe in de stof waarin in ook de voering maakte. 


(op de foto's staan ze helaas naar boven... tedoeme dat ik dat niet heb opgemerkt :-) )





Patroon:  Tinny dress - Straight Grain
Stof: zowel de vogeltjes als de okergele uni kleur van Veritas
Blinde rits: Veritas

3 opmerkingen:

  1. Mooie Tinny! Die staat ook hoog op mijn to-do-lijstje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker maken, is echt een leuk patroontje en heel duidelijk uitgelegd. Ik zou niets anders meer maken :')

      Verwijderen
  2. Ik heb onlangs ook het patroontje aangekocht maar moet er nog aan beginnen! Ik weet niet wat ik het meest moet bewonderen, je dochtertje of het jurkje. Ze zijn beiden super schattig! :-)

    BeantwoordenVerwijderen